רשת חנויות חכמה
בהתאמה אישית לחיות מחמד

חזרה
וטרינר או מקצוען אחר? העלה כתבה משלך

המדריך החשוב לטכניקות מכירה

מאת: החנות הסיטונאית לוטרינרים ולמורשים אחרים-בלבד נילי עודכן ב: 15.05.12

מדריך עובדים בנושא "טכניקות מכירה"

רשת פטביי הגדלה והמתפתחת מאפשרת לזכיינים מתאימים להצטרף לשורותיה.
לחץ כאן לפרטים נוספים על אפשרות הזיכיון. ליצירת קשר: franchise@petbuy.co.il

קריאה מהנה...

הקדמה

מהו שיווק? שיווק הוא אסטרטגיית מכירה קריטית המתמקדת ומציגה מוצרים באופן שמגרה את העניין ומגביר את המכירות. בחנות שלך הלקוחות נחשפים למצגות של המוצרים, צבעים, אורות, גרפיקה ועוד, וכולם יחד יוצרים אווירת "שופינג". שיווק טוב מעודד לקוחות לקנות עוד, לנסות מוצרים חדשים ולחזור לחנות לעיתים קרובות.

יעדי למידה
הפרק יעניק לכם הבנה טובה יותר של טכניקות מכירה שיווקיות.

בתום קריאת הפרק תוכלו:

  • להסביר מדוע מערך השיווק בחנות הינו חשוב.
  • להגדיר אלמנטים שיווקיים.
  • לתאר סוגי מצגות שיווקיות וכיצד להשתמש בהם לתוצאות טובות.
  • לבנות תצוגות יעילות.
  • להכין את החנות למכירה.
  • להשלים את ההכנות הדרושות ומשימות התחזוקה בחנות.

חשיבותה של אסטרטגיית השיווק

עניינים הקשורים בסחורה ושיווקה
שיווק נוגע כמעט בכל היבט של -  כיצד אתה והחנות שלך מנהלים עסקים על בסיס יומיומי. תוכנית שיווקית אפקטיבית תיצור תחושה של התרגשות, חדשנות וכתוצאה מכך, תביא להגדלת המכירות. מומחים מדווחים שכמעט 70 אחוז מהחלטות הקנייה נעשות אחרי שהלקוחות כבר נכנסו ונמצאים בחנות. עבור חנויות למוצרי חיות משמעות הדבר היא שלקוח שנכנס במטרה לקנות שקית מזון לחיות בעשרים שקלים, ייצא עם שלל מוצרים בשווי 120 שקלים. על ידי אחוזי הקנייה, מבלי להגדיל את אחוזי ההוצאות, טכניקות שיווקיות הופכות לגורם קריטי ברווחיות החנות שלך. לכן, גם ברשתות גדולות כמו גם בחנויות הבוטיק הכי קטנות – כולם מיישמים טכניקות שיווקיות להגברת המכירות. היתרון היחסי בחנות של הוא המהירות. קמעונאי מוצרי חיות יכולים להגיב במהרה לטרנדים או קווי מוצרים חדשים על ידי שינוי התצוגה, מבנה קומת המכירות או על ידי שינוי הסחורה הנמצאת בחנות בפועל.

הלקוחות מצפים לסחורה טובה
הלקוחות רגילים לקנות בחנויות שיודעות כיצד לשווק טוב את המוצרים שלהם, מקניית דחף המונית של מוצרי מעבר בדרך לקופה ועד לרכישת מוצרים ייחודיים באריזות מיוחדות. לא משנה עד כמה קטנה החנות שלך, גם חנות קטנה ועצמאית יכולה לנצל טכניקות שיווקיות בכדי לגרום לעלייה במכירות.
הפכו את חוויות הקנייה לקלה יותר – שיווק יכול למשוך לקוחות על ידי כך שהוא נותן להם סיבות לבוא לעיתים קרובות לחנות ולבזבז יותר כסף. מאחר והרבה מאד לקוחות לא מתייחסים לשופינג כאל חוויתי, האתגר של המשווק הוא להשתמש בשיווק נכון שיפחית את גורם הטירחה.  סביבה נעימה, שילוט ברור ומוצרים קלים לאיתור מבהירה ללקוחות שלך גם ללא מילים שהחנות מחוייבת לעזור להם עם חיות המהחמד שלהם ועם אספקת הצרכים שלהם.
יצירת לקוחות נאמנים – לקוחות המגדלים חיות מחליטים לקנות בחנות מסוימת בהתאם למה שהם מחפשים באותו הזמן. מוצרים בהנחה לרוב ימשכו לקוחות המונעים על ידי דחף או נוחות. לקוחות יקנו במקום שבו הם יודעים שהם יכולים למצוא את המוצרים להם הם זקוקים לצד עצה טובה. צוות בעל ידע נרחב בכל הקשור לחיות ומוצריהן, כמו-גם מרכזי חיות מגוונים יצרו לקוחות נאמנים שיחזרו לחנות שלכם פעם אחר פעם.
קנייה חוזרת – מקדם קריטי להצלחת החנות שלך הוא הפיכת לקוח חד פעמי ללקוח ששב וקונה קניות חוזרות בחנות. אתה מתחרה על הכסף שהקלוקוחת שלך משקיעים בקניית מוצרי חיות ולכן צריך לתת להם סיבות לקנות יותר בכל פעם שהם מבקרים אצלך בחנות. מומחים שבדקו את נושא נאמנות הלקוחות מצאו, כי לקוחות שנהנו מחווית הקנייה יבקרו לעיתים קרובות יותר בחנות ויקנו לעיתים תכופות וככל הנראה יהפכו ללקוחות חוזרים. שיווק טוב מבטיח שהלקוח יחזור לחנות שלך ולא יבקר אצל המתחרים.

שיווק כמקדם רווחיות בחנות
שפרו את תדמית המחיר – הרבה חנויות עצמאיות "חנויות בוטיק" קטנות נאבקות לשפר את תדמיתן בעיני הלקוחות התופסים אותן כיקרות יותר מחנויות רשתות גדולות. האתגר של חנויות עצמאיות הוא לא לגבות מחיר נמוך יותר מהמתחרים, אבל לשכנע את הלקוחות שהמחירים שהם גובים משתלמים ביחס לשירות המשופר שהם מציעים. שיווק יכול לשחק תפקיד משמעותי בלעזור לחנות שלך לפתח תדמית של תימחור הוגן בעיני הלקוחות. שימוש מיומן בבחירת המוצרים בחנות, תצוגה ותימחור עשויים לשכנע את הלקוחות שהם יכולים למצוא מחירים המתחרים מול הרשתות הגדולות גם בחנויות עצמאיות וקטנות.
אפשרו החלטות תימחור אסטרטגיות – שיווק נכון יכול לעזור לקמעונאים להגן על הרווחים של החנות על ידי הגדלת מכירות של מוצר מסויים על ידי הפחתה במחיר שלו. מחקרים הראו שעל ידי הזזה פשוטה וקלה של מוצר מהמדף ליעד אחר בחנות הנועד לקדם מכירות (למשל עם שילוט 'במבצע') יכול להכפיל או לשלש את המכירות. זה מאפשר לחנות שלך גמישות בתיכנון אסטרטגיית תימחור.
הגדילו את המכירה פר לקוח – שיווק אפקטיבי מעודד את הלקוחות לזכור את המוצרים שהם כבר שכחו, לנסות מוצרים חדשים וכמובן - לקנות קנייה אימפולסיבית (דחף, "קנייה מהבטן", מיידית בלי חשיבה וניתוח). בהתקיים אלה, הרווחים יקבלו קפיצה משמעותית פר לקוח וישפיע לחיוב על רווחי החנות.
שירות עצמי – המוכר יכול לשרת לקוח אחד בכל פעם, אבל הרבה לקוחות יכולים לשרת את עצמם. שיווק טוב מעודד שירות עצמי של הלקוחות וכך משחרר לך זמן לעזור ללקוחות שזקוקים לידע ולעצה שלך בקניית מוצרים יקרים יותר.

שיווק מגביר את המסחר בחנות
הגדילו את המכירות בקומת המסחר בחנות – סחר יעיל מתבצע בחנות כאשר על אותו מטר מרובע – אותו מספר עובדים מצליח להפיק יותר מכירות. שיווק משפר למעשה את כל המדדים ליעילות הרווח בחנות כולל אלה של העיסקה הממוצעת, מכירה פר מטר מרובע, רווח שולי פר מטר מרובע, מכירות פר מוכר, רווח שולי פר מוכר והוצאות משכורות העובדים כאחוז מהמכירות וכאחוז שולי.
הגדילו את המכירות -  שיווק יכול להציע מוצרים דומים בנקודת המכירה ומוצרי 'קניית דחף' לאורך החנות. השיווק צריך להשלים את המאמץ של המוכרים בחנות למכור על ידי אירגון החנות, הצעת רעיונות למוצרים חדשים, להזכיר ללקוחות על מוצרים ששכחו, לקדם מכירת מוצרים מיוחדים או עונתיים, ואספקת מידע לקנייה עצמאית.
פרסום משלים – חלק מהגורמים הנכללים בשיפור הליך המכירות בחנות כוללים מידע כגון: מלאי שהוחזר על ידי מחלקה מסוימת בחנות, קוי מוצרים, זמני מכירת שיא בכל מחלקה ודפוסי קנייה של הלקוחות. איסוף המידע הזה עבור החנות שלך מספר הדרכה באשר לאיזה מוצרים כדאי לקדם וכיצד לשווק מוצרים מסויימים. זיכרו תמיד – פרסום גורם ללקוחות שלכם להיכנס לחנות אבל השיווק יגרום להם לחזור אליה שוב.

שיווק הופך את עבודתכם לקלה יותר
ספקו שירות טוב יותר ללקוחות – זה הידע שלכם, הניסיון וכישורי המכירה שעוזרים ללקוחות לפתור בעיות, לרצות את צרכיהם בנוגע למוצרים שהם צריכים וכמובן ליהנות באופן מלא מחיית המחמד שלהם. שיווק אפקטיבי עוזר לכם להתרכז במענה על שאלות, לפתור בעיות ולמכור מוצרים הקשורים לכך, במקום להפנות אותם בפשטות לכיוון המדף. למרות שהרבה לקוחות אכן זקוקים לעזרה, אחרים יודעים מה הם צריכים והיכן למצוא את זה. שיווק נכון וטוב הופך את חווית הקנייה לקלה יותר עבורם.
הפכו את המכירה למאתגרת – להתרוצץ סביב קומת המכירות בניסיון למכור מכירות קטנות של שקלים בודדים, יכולה להיות מתסכלת. שיווק נכון יפנה זמן עבורכם לפעולות שיכולות לאתגר את כישורי המכירה שלכם.
פיתוח מיומנויות חדשות – תצוגות לעידוד קנייה עצמאית של לקוחות, יאפשרו לכם לפנות זמן לפעולות אחרות הקשורות במכירה וקנייה של מוצרים, ללמוד מיומנויות חדשות ולקחת אחריות על דברים חדשים בחנות.

אלמנטים שיווקיים

יש יותר בשיווק מאשר אתם קולטים
שיווק הוא הרבה יותר מדוכני מכירה אטרקטיביים. זה כולל בתוכו עיצוב ריצפה, בחירת המוצרים, הצגת המוצרים, תימחור ושילוט בחנות. שיווק הוא השימוש האפקטיבי במוצר, גופי תצוגה, מרחב, תאורה ושילוט המעודד לקוחות לקנייה. מרבית החנויות מחולקות לפי מחלקות והלקוחות רגילים לקנות בדרך זו. הקונים אוהבים חנויות מאורגנות והם רוצים להיות מסוגלים לאתר את המוצרים בקלות ובזריזות בעצמם, גם אם הם זקוקים לעזרה מהמוכר.

פריסת קומת המכירות
מתווה קומת המכירות – נציג בפניכם את המתווה הפשוט, המסורתי לחנות לממכר מוצרי חיות. מעברים ישרים המובילים למעבר אחד או יותר לכיוון מחלקות שונות. המתווה הזה של חנות יותר סדר בעיניים אבל לא מספקחשיפה מקסימלית למוצרים בתצוגה.
פריסה אליפסית/ מסלול מירוצים – במתווה חנות זה, התנועה העיקרית בחנות מתקיימת בקומת המכירות. לכל מחלקה גדולה יש חשיפה במעבר המרכזי. זה נותן ללקוחות לעבור דרך החנות ולהיחשף בו זמנית ליותר מוצרים מיותר מחלקות. המנה האליפסי מאפשר יותר עמדות למדפים ויוצר תצוגה רווחית.
פריסה אלכסונית – זוהי וריאציה שנעשתה על הפריסה האליפסית ועשויה להיות אפקטיבית בחנויות קטנות. יוצרים כמה איזורים משולשים בחנות ומושכים לקוחות לפינות שהיו עשויים אחרת לפספס.
מעבר דומיננטי – העיצוב הזה עובד היטב עבור קומות מכירות קטנות שבהן העיצוב האליפסי לא פרקטי. המעבר הדוממינטי רץ לאורך כל אורכה של החנות והוא במרבית המקרים, כפול ברוחבו מהמעברים האחרים.
מעברים חוצי מחלקות – מעברים אלה מאגדים מוצרים קרובים, בדרך כלל לפי סוג החיה (למשל: כלב) ומוצרים נלווים (למשל: מוצרי טיפוח לכלבים).מעברים אלה יכולים להוביל לפריסה אליפסית, להצטלב לכיוון מעבר דומיננטי או חלק מרשת  של מעברים, הכל תלוי במבנה החנות. מעברים מצטלבים לרוב יובילו לעמדות עם מוצרים שנועדו להפעיל את דחף הקונים לרכישה אימפולסיבית או לכיוון תצוגות לקידום מוצרים במצבע הקשורים למחלקה.
מבנה קובייה – עוד שיטה שנועדה לחנויות קטנות, שכן בדרך זו ניתן לדחוס מספר רב של מוצרים לקומת המכירות על ידי שימוש בקומות מדפים גבוהים. דרך אפקטיבית להשתמש בתצוגת הקובייה היא לשים את המדפים הגבוהים בחלק האחורי של החנות כך שהמוצרים הגבוהים נראים לעין מהכניסה ומושכים לקוחות דרך החנות לכיוון הזה. יש לתת תשומת לב מיוחדת לבחירת המוצרים המוצגים במדפים הגבוהים.

השילוט בתוך החנות
הפכו את הקנייה לקלה יותר – שילוט הוא המפתח בהפיכת הקנייה לקלה עבור לקוחות ותת להם מידע כך שיבצעו קנייה חכמה. שילוט יכול להשאיר את הלקוחות בחנות זמן ארוך יותר, להזיז אותם ממחלקה למחלקה ולהציע להם יותר מוצרים לקנייה. בנוסף לשילוט במעברי החנות, שילוט על המדפים ועל המוצרים יכול להעביר מידע לגבי הקנייה. זיכרו – שלט חד, רענן שולח מסר ללקוח שהחנות חדשנית ועדכנית בעוד שלט ישן ודהוי שולח את המסר ההפוך.
ספקו מידע – שלטים יכולים לספק מידע, כגון: מחיר, מבצעים וחסכון במחיר, יתרונות ושימושים של המוצרים. הם גם יכולים ליצור דחיפות על ידי כך שהם מזהים עבור הלקוחות פריטים כחד פעמיים – מבצע או מכירת חיסול. השלטים צריכים להיות ברורים, קלים לקריאה והבנה, תופסים את העין ואינפורמטיבים. שלטים אינפורמטיביים צריכים לתאר את המוצר, לנקוב במחיר, להדגיש מוצרים חדשים וכו.

סוגי שלטים
בגדול, נחלקים השלטים לשתי קטגוריות:
שלטים במחלקות שעוזרים ללקוחות למצוא איזורים כלליים בחנות. שלטים אלה צריכים להיראות כבר מהכניסה בכדי לעזור ללקוחות הקצרים בזמן למצוא את מה שהם צריכים בזריזות. שלטי מחלקות צריכים להיות סימון קבוע וחלק מהתוכנית השיווקית בחנות שלך והם חיוניים בכל קומת מכירות.
שלטי נקודת מכירה המכונים "פופ" (Point-of-purchase) מספקים מידע על מוצרים ספציפיים, והם כוללים: דוכני מכירה, תגיות על מדפים וכו'. היצרן לפעמים מספק שלטים חינמיים או דוכני תצוגה חינמיים בכדי לתמוך במכירת מוצר חדש או בהצגת ליין-מוצרים חדש. שלט נקודת מכירה מוצלח יכול "לגרות" את הלקוחות לקנות יותר על ידי:

  • למשוך תשומת לב של הקונה.
  • זיהוי הפריט או השירות המוצע.
  • תיאור של – מה המוצר יעשה בשביל הקונה.
  • מראה את המחיר ואת החיסכון בקנייה.


שיווק צולב
שיווק צולב הוא הפרקטיקה המעשית של הצגת מוצרים נלווים שמשתמשים בהם ביחד (מעין משלימים אחד את השני בשימוש בהם). שיווק זה הופך את חווית הקניות לקלה, מהירה ונוחה. שיווק צולב יכול להציע לקונה פריטים משלימים, לעזור לקונים לזכור פריטים שהם אולי שכחו לקנות, ולהציע להם פריטים איכותיים יותר מאותו המוצר.
מוצרים נלווים ניתן להציג זה לצד זה באותו מדף, או בקירוב אליו (למשל במדף מתחתיו/מעליו). שיווק צולב יעיל במיוחד עבור פריטים הקשוריםזה לזה אבל שלרוב שייכים למחלקות נפרדות.

כיצד להשתמש בשיווק הצולב להשגת תוצאות אידיאליות:
הציגו יחד מוצרים שמשתמשים בהם ביחד.
חפשו הזדמנויות לשלב מוצרים ממחלקות שונות.
נצלו הזדמנויות עונתיות.
תיצרו נקודת מכירה מיוחדת עם ערך מוסף (למשל נקודת מבצעים).
הציגו מוצרים במחלקה במקום שבו במרבית המקרים, הלקוחות עוברים תחילה.
חפשו את תוכנית היצרן והמלצותיו היכן ואיך ולהציג את המוצרים יחד בשיווק צולב.
השתמשו בשילוט אינפורמטיבי שמשווה עבור הלקוחות את הרווחים של מוצר טוב ואיכותי יותר, וגם הזכירו להם מוצרים שמשלימים אחד את השני.

דוגמאות למוצרים שמשתלבים מעולה בשיטת השיווק הצולב:
מוצרי טיפוח – מסרקים, מברשות, קוצצים, שמפו.
מוצרי טיפול בקרציות/פרעושים – קולרים, מסרקים, פינצטה.
חול לחתולים – ארגזים ושירותים לחתולים, קופסאות, כף איסוף.
חתולים – צעצועים, אוכל, תוספי מזון.
מוצרי דגים – אקווריומים, מוצרי עיצוב וקישוט לפנים האקווריום, אוכל דגים.

ניצול המרחב
נצלו בצורה חכמה ומקסימלית את כל שטח החנות – שיווק צריך לארגן את המוצרים כך שייעשה ניצול מקסימלי של המרחב. זה כולל קביעת גובה המדפים כך שיפנה מקום למוצרים מבלי לבזבז שטח.
קבעו איזה מוצר תשימו והיכן – קמעונאים מפרסמים את המוצרים שהם מאמינים שסביר להניח שהלקוחות יקנו. אותו היגיון צריך לשמש אתכם בבחירת המוצרים שיופיעו בעדיפות ראשונה מבחינת תצוגה בחנות שלכם. המוצרים הנמכרים ביותר ראוי שיזכו למיקום הטוב ביותר בחנות. אם תשימו מוצרים שנמכרים פחות ולאט יחסית במיקום בולט יותר, זה לא ישנה את קצב המכירה שלהם ולכן זה מיותר (זה רק יעביר ללקוחות מסר שגוי שאין לכם את המוצרים שהם רוצים).

שימוש בצבע
משכו תשומת לב – צבע מושך את שתומת לב הלקוחות, בין אם מדובר בצבע האריזה או בצבע המוצר עצמו. נסו לנצל את יתרונות הצבע כשאתם מרכיבים תצוגות. צבע סביב הקירות, גופי התצוגה, מדפים וכו' צריך להיות משלים למוצר ולא להסיח את תשומת ליבו של הלקוח הממוצר והאריזה שלו.
קבעו את הטון והאווירה – תאורה עושה יותר מאשר לכוון את הלקוחות למצוא את דרכם בחנות. זה יוצר טון, אווירה ומצב רוח לקניות.
האירו היטב – חנויות מוארות יותר מושכות לקנייה מאשר חנויות חשוכות שמוארות בקושי. האור גם יכול למשוך תשומת לב למחלקות מסוימות, להאיר ולהדגיש איזורים מיוחדים בחנות ולשפר את המראה של המוצרים המוצגים. בשביל האפקט המואר המקסימלי, החליפו את הנורות על בסיס קבוע לפני שהם נשרפות.

תצוגה המונית
בתצוגה המונית הכוונה היא להצגה של כמות גדולה של סחורה. זה כולל: סחורות ארוזות, פריטים מתכלים, מכירות מיוחדות, פריטים עונתיים, מוצרים ב"מבצע", מוצרים בפרסום מיוחד ומכירות מיוחדות.
תצוגות המוניות עובדות טוב עם:
שיפור תדמית תימחור בחנות – תצוגה המונית יכולה לעזור לשפר את תדמית התימחור של חנות (למשל של חנות הנחשבת יקרה). הלקוח מאמין שחנות משתלמת היא חנות זולה.
הציגו "מוצרי הפסד" פריטים זולים שנועדו למשוך לקוחות פנימה – הציגו מוצרים זולים או מוזלים בכניסה לחנות, מוצרים אלה במחיר נמוך הם הדבר הראשון שהלקוח רואה. "מוצרי הפסד" אלה ימשכו לקוחות פנימה ויעזרו למצב את תדמית החנות כזולה.

טכנולוגיה אינטראקטיבית
יצרו כיף והתרגשות – שימוש בטכנולוגיה אינטראקטיבית ליצירת כיף וריגושים יכולים להוסיף לחווית הקניות במיוחד עבור לקוחות צעירים המורגלים למחשבים בחיי היומיום שלהם וסוגי טכנולוגיה שונים.
עודדו שירות עצמי – הטכנולוגיה יכולה לעזור ללקוחות לשרת את עצמם. מסכי מגע ועמדות מחשבים בקנייה עצמית או עמדות מידע על סוגי מוצרי חיות שונים, זמינות המוצר ואף לבצע הזמנה על המקום תתרום למכירות. טכנולוגיה אינה תחליף לידע של אנשי המכירות ולא באה להחליפם, אבל זה יכול לעשות את העבודה שלכם ליעילה יותר.
תכנית תצוגה - "פלנוגרמה" (Planograms)
חנויות רשתיות יכולות להיעזר בפלנוגרמה או דיאגרמה אחידה שמסבירה לחנות כיצד, איך, והיכן להציג את המוצרים. הפלנוגרמה מבטיחה שחנויות שונות יהיו מאורגנות בצורה זהה על מנת לספק ללקוח סביבה עקבית ומוכרת הנוחה לו לקניות. לחנויות עצמאיות יתכן ואין תוכנית דיאגרמה מוגדרת, אבל רצוי שכן יהיו להן מסמכים המתעדים את פריסת החנות וקווי מיתאר לתצוגות מהירות ושיווק ישיר ואפקטיבי.

צורות תצוגה
הרבה טכניקות-מטרה אחת
החנות שלך משתמשת בהרבה צורות תצוגה בכדי להציג מוצרים. מדפים, עמודי תצוגה, מיכל או רשת תצוגה, דלפק שירות, מתלים, ארגזים ולכולם חשיבות במאמץ השיווקי. כל סוג תצוגה יכול להגדיל את המכירות בצורה דרמטית כשמשתמשים בו כהלכה. ביחד, הם מספקים חנות יותר מאורגנת לקנייה עבור הלקוחות, מעוררים דחף קנייה ומשפרים את תדמית התימחור בחנות.

מדפי תצוגה מיוחדת
מה זה? התצוגות המיוחדות בסטנדים/דוכנים בסוף כל מדף קבוע. אם הן מציגות מוצרים במבצע או לא, לרוב הלקוחות מניחים שהמוצרים המאוגדים שם יחד הם במבצע.
אפקטיביות מדפים אלה תלויה במספר גורמים, בינהם אטרקטיביות התצוגה, מיקום, נגישות, מחיר המוצר, ושיווק וקידום המוצרים.

מדוע מדפי תצוגה מיוחדת עובדים?

  • הלקוחות מצפים לראות מדפים כאלה בחנויות.
  • יוצרים הבחנה וערך למוצרים בהנחה.
  • מקדמים מוצרים עונתיים.
  • מדגישים מוצרים חדשים או מיוחדים.
  • עוזר למכור מוצרים אחרונים שנשארו במלאי.
  • מכוון לקוחות מהמעברים הבולטים לכיוון המחלקות.
  • עוזר לפתח תדמית של חנות עם מחירים זולים ותחרותיים.
  • פונה לרצון הלקוחות לרכוש מוצרים שחוסכים כסף וזמן.


איך להשתמש במדף תצוגה מיוחד בשביל תוצאות אפקטיביות:
לקידום מבצעים מיוחדים.
קדמו פריטים מתכלים במחיר נמוך.
קדמו פריטים חדשים.
הסבו את תשומת לב הלקוחות לפריטים עונתיים.
הציגו יחד עם מבצעים מיוחדים שפורסמו.
הציגו בתצוגה המונית עם פריטי מלאי עודף שרוצים לנקות מהמחסנים.
הציגו פריטים קשורים ונלווים.
הגבילו מכירה לשניים-שלושה פריטים בלבד.
עצבו את התצוגה על מהת להגביר את הנוחות עבור הלקוח.
עצבו שילוט מתאים ליידוע הלקוחות על המוצרים הנמכרים במדף התצוגה המיוחד.
שנו את התצוגה מדי פעם על פי לוח זמנים קבוע.
הציבו טלוויזיה עם וידאו שמדגים את המוצר ליד המוצר.

מוצרים שטוב להציג ולקדם במדפי תצוגה מיוחדים:
מוצרי טיפוח לכלבים וחתולים כולל מברשות, שמפו, מספרי ציפורניים ומוצרים נגד פרעושים.
תצוגות של חטיפי מזון המכיל רכיבים אורגניים או טבעיים.
מוצרים עונתיים למשל לפורים, תחפושות לכלבים או ממתקים מעוטרים בדברים הקשורים לחג.
בארה"ב - תצוגות חג מולד עם "מוצרי דחף" של קנייה אינסטינקיטיבית כמו גרבי חג מולד לחיות (במקרה של פט ביי ניתן להתייחס למוצרים המיוחדים הכשרים לפסח).
תצוגת קיץ ולידה אגם קטן, שתכלול מוצרי ניקוי ומוצרי בריאות עבור בריכות דגי נוי.

מיצג קבוע דמוי פח מקרטון או רשת
מה זה? פחי התצוגה הקבועים הם כלים יעילים להצגת מכירת סחורה חד פעמית מיוחדת או למכירת חיסול. הם לרוב עשויים רשת כך שצבע אריזת המוצר עוזר למשוך תשומת לב.

מדוע מיצגים קבועים אלה עובדים:

  • יוצר תחושת דחיפות לקנות במחיר משתלם.
  • מקדם מוצרי חיסול.
  • מקדם מבצעים מיוחדים בחנות.
  • מציג תדמית של מחיר מיוחד שלא יישאר כזה למשך זמן רב.
  • תורם להצגת החנות כמוכרת במחירים תחרותיים משתלמים.
  • פונה לרצון הלקוח לחסוך זמן וכסף.

כיצד להשתמש בתצוגות קבועות של מיצג דמוי פח מקרטון או רשת להשגת מכירות אידיאליות:
השתמשו במוצרים שיש להם ביקוש רחב.
הציגו פריטים שהלקוחות משתמשי בהם כפריט יומיומי.
השתמשו במוצרים מתכלים (מוצרים שהלקוחות משתמשים וקונים אחרים חדשים במקומם לעיתים קרובות).
השתמשו במוצרים המתומחרים נמוך (מוצרים זולים יחסית).
קדמו מוצרים שיכולים להימכר במחיר משתלם עבורכם.
בחרו פריטים שניתן לבחור, להרים ולקנות בקלות.
קדמו מוצרים של מכירה או מבצע חד פעמי ומיוחד.
קדמו מוצרים עונתיים.
השתמשו בפריטים צבעוניים על מנת למשוך תשומת לב.
מלאו את הפח במוצר אחד ושמרו על הפח מלא במוצר.
השתמשו בשילוט מתאים המציע מכירה מיוחדת או מחיר מפוצץ.
שנו את מבחר המוצר בפח לעיתים קרובות.
קשרו את הכל עם מבצעים מיוחדים שפורסמו.

מוצרים שטוב להציג ולקדם בפחי תצוגה קבועים:
צעצועים
אוכל לדגים
חטיפים וממתקים
כלי אכילה לחיות

מיצג זמני/חד פעמי דמוי פח מקרטון או רשת
מה זה? בדומה לפחי התצוגה הקבועים, פחי תצוגה זמניים (או חד פעמיים) הם כלי עם הרבה כוח שנועד לתצוגת פריטים חד פעמיים מיוחדים או מכירות חיסול של מוצר מסויים. ההבדל הוא בטבע החד פעמי והמוגבל שלהם שמציע הצעה מוגבלת בזמן, אשר פונה לציידי המבצעים מבין הלקוחות. לרוב הם עשויים קרטון והם מסופקים על ידי היצרן.

מדוע מיצגים זמניים אלה עובדים:

  • הם מספקים עלייה משמעותית במכירות. תצוגה מסודרת עם שלט 'מכירה מיוחדת' או 'מבצע מיוחד' יגביר את המכירות באופן דרמטי.
  • יוצר תחושת דחף לקנייה.
  • מציג תדמית של מחיר מיוחד שלא יישאר כזה למשך זמן רב.
  • תורם להצגת החנות כמוכרת במחירים תחרותיים משתלמים.
  • פונה לרצון הלקוח לחסוך זמן וכסף.
  • מקדם מבצעים מיוחדים שלא נמצאים רק במעבר המרכזי של החנות.
  • הופך את חווית הקניות ליותר נעימה וכיפית.

כיצד להשתמש בתצוגות זמניות של מיצג דמוי פח מקרטון או רשת להשגת מכירות אידיאליות:
בחרו בפריטים עונתיים.
הציגו מוצרים בעלות נמוכה.
בחרו בפריטים שניתן לבחור, להרים ולקנות בקלות.
הגבילו את הפריטים בתצוגה לשניים-לושה מוצרים בלבד.
הקפידו שהתצוגה תהיה מלאה ומסודרת.
השתמשו בשילוט המצביע על 'מבצע מיוחד'.
שנו את מבחר המוצרים לעיתים קרובות.
החליפו מוצרים פגומים או שחוקים.

מוצרים שטוב להציג ולקדם בפחי תצוגה זמניים:
מזון לחיות מחמד
קופסאות ושירותים לעשיית צרכים
חול לחתולים
מיטות לחיות
צעצועי לעיסה וחטיפים לעיסים
צעצועים

עמדות מכירה ליד הקופה
מה זה? מדובר בעמדות שמניעות את הקונים לקניית דחף אימפולסיבית, ומזכירות להם מוצרים שאולי שכחו כמו – חטיפי לעיסה לכלבים, אוזני חזיר, חטיפי בשר מיובש, עצמות וממתקים נוספים. הם יכולים להיות מוצגים במיצג עשוי קרטון, או רשת, להיות תלויים על ווים בסמוך לקופה או על דלפק המכירות.

מדוע עמדות ליד הקופה עובדות:

  • הן נראות בפני כל מי שנכנס לחנות ועוזב דרך הקופה החוצה.
  • מזכירות ללקוחות דבר מה שאולי שכחו.
  • מקדמות קנייה אימפולסיבית "קניית דחף".
  • מציגות מוצרים שקל לקחת בהישג יד.
  • יוצר תחושת דחיפות בקנייה.
  • הופך את החלק הפחות אסטתי ואחורי של הקופה לאיזור מכירות מוביל.
  • פונה לרצון הלקוח לחסוך זמן וכסף.
  • מוסיף ריגוש לחווית הקנייה.

כיצד להשתמש בעמדות המכירה ליד הקופה להשגת מכירות אידיאליות:
בחרו במוצרים שיעוררו עניין צל הקונה.
הציגו מוצרים מעוררי "קניית דחף".
בחרו בפריטים מתכלים.
בחרו במוצרים שמרבית הלקוחות מכירים ומשתמשים.
קדמו מכירים במחיר נמוך.
שימו פריטים שלא ינזקו אם ממששים אותם הרבה.
שמרו על הסחורה מחוץ לקופות על ידי שימוש באיזור תצוגה לפני הקופה.

מוצרים שטוב להציג ולקדם בעמדות מכירה ליד הקופה:
תגי זיהוי לחיות
כרטיסים, ספלים, לוחות רישוי ומתנות
עוגיות לכלבים בקופסאת מאפים או חטיפים אחרים
צעצועים
פריטים עונתיים

עמדות מכירה על הקופה
מה זה? הכוונה לתצוגת פריטים ממש על עמדת הקופה במיצג  עשוי לרוב מפלסטיק או קרטון. זה מעודד קניית דחף בזמן שהלקוחות מחכים בקופה לצרכים שונים.

מדוע עמדות מכירה על הקופה עובדות:

  • מציעות רכישה נוספת.
  • מזכירות ללקוחות מוצר שהם אולי שכחו.
  • נותן ללקוחות משהו להביט עליו בזמן שהם מחכים בקופה.
  • מציע מוצרים נלווים למוצרים שכבר רכשו בשאר החנות.
  • יוצרים שיחה שיכולה להביא לעוד קנייה.
  • נמכרים מוצרי חיות בהישג יד.
  • הופכים עמדת קופה עם חלל לא מנוצל לאיזור מכירות פרודוקטיבי.
  • פונה לרצון הלקוח לחסוך זמן וכסף.
  • מוסיף עניין לחווית הקניות.
  • יוצר תחושת דחיפות.

כיצד להשתמש בעמדות המכירה על הקופה להשגת מכירות אידיאליות:
בחרו בפריטים קטנים.
בחרו בפריטים שאין סבירות כי ישברו או ישפכו על הקופה.
בחרו בפריטים שלא ינזקו עקב מישוש רב.
בחרו במוצרים המעודדים "קניית דחף".
קדמו פריטים מתכלים.
הציגו פריטים שהלקוחות מזהים ומשתמשים בהם.
בחרו את המוצרים בתבונה כך שהלקוחות יבחינו בהם, אבל לא יפריעו בדרכם של הלקוחות.
שימו פריטים שדורשים הסבר קצר כדי ליצור שאלות היכולות לעודד מכירה.

מוצרים שטוב להציג ולקדם בעמדות מכירה על הקופה:
תגי זיהוי
עוגיות
מחזיקי מפתחות

מיצג על גלגלים (Rolling Rack)
מה זה? כמו שמציע השם, מדובר ביחידות תצוגה על גלגלים, בדרך כלל עשויים פלדה עם מספר מדפי רשת או וויום. קל להזיזם ממקום למקום בקומת המכירות בכדי לעשות שימוש יעיל במרחב מוגבל.

מדוע מיצג על גלגלים עובד:

  • מדגיש מוצרים הקשורים לסביבתם באיזורים שמאד נראים לעין.
  • עושה שימוש פרודוקטיבי בשטח קטן.
  • ניתן לשימוש בכל מקום בחנות, אפילו מחוץ לחנות.
  • מציג מספר מוצגים שונים, אך דורש מספר לא גדול מהם בתצוגה.
  • קל להזיז בקלות ולעיתים קרובות.
  • יוצר תחושה של דחיפות בקנייה, כאשר משתמשים בזה במספר מיקומים שונים בחנות.
  • יכול להיות אפקטיבי עם מוצרים עונתיים ומוצרים יומיומיים.
  • פונה לרצון הלקוח לחסוך זמן וכסף.

כיצד להשתמש במיצג על גלגלים להשגת מכירות אידיאליות:
בחרו להציג מוצרים הקשורים לפריטים סמוכים.
בחרו במוצרים שקל לרכוש.
בחרו במוצרים יחסית זולים.
שלבו מוצרי "קניית דחף" עם מוצרים הכרחיים.
שמרו על המיצגים במקומות בהם יש תעבורה גבוהה של לקוחות ובמקומות עם ניראות גבוהה.
השתמשו בשילוט שיגביר את תחושת הדחיפות בקנייה.

מוצרים שטוב להציג ולקדם בעמדות מיצג על גלגלים:
כרטיסי ברכה
חטיפים וממתקים לחיות מחמד
מוצרי עיצוב לאקווריום

תצוגת הסחורה/מלאי
מה זה? מדובר בערימות של סחורה על משטח או מבנה אחר בקומת המכירות. מוצרים בתצוגה זו כוללים מוצרים בקופסאות, שקים, או ערימות (למשל ערימות של חול לחתולים). זו אחת מצורות התצוגה הכי קלות לשימוש. הרבה יצרנים מציעים דרך זו לחנויות בכדי להציג את המזון שלהם, במיוחד יצרני מזון לכלבים.

מדוע תצוגת הסחורה עובדת:

  • היא יוצרת התרגשות ודחיפות עבור מוצרים גדולים וסחורות יקרות.
  • היא מאפשרת לשים כמות גדולה של מוצרים יחד, על פני שטח קטן.
  • היא ממקדות את תשומת לב הלקוחות במוצרים.
  • היא משפרת את תדמית התימחור של החנות, כזולה ומשתלמת יותר עבור הלקוחות.
  • היא מוסיפה ריגוש לחווית הקניות.

כיצד להשתמש במיצג על גלגלים להשגת מכירות אידיאליות:
בחרו במוצרים ארוזים בשקיות או בקופסאות.
השתמשו באריזות צבעוניות בכדי למשוך תשומת לב.
בחרו בפריטים לא ארוזים שמתאחסנים בנוחות.
בחרו בפריטים שדורשים הרכבה או תצוגה מיוחדת והציגו אותם יחד.
קישרו את התצוגה עם מודעות פרסומת ומבצעים מפורסמים.
מקמו אסטרטגית בחוכמה את המוצרים ליד הקופות או ליד מעברים עם תעבורת לקוחות גבוהה.

מוצרים שטוב להציג ולקדם בעמדות מיצג על גלגלים:
מיטות כלבים
כלובי ציפורים
מזון כלבים, חתולים וציפורים
חול לחיות, מיטות ותבניות שנועדו לבעלי חיים קטנים וזוחלים
מסני אקווריומים

תצוגות אפקטיביות
חצי מדע, חצי אומנות.
שיווק מורכב משילוב שחציו אומנות וחציו השני מדע. המראה הכללי של התצוגה מושך את תשומת לב הלקוח והופך את המוצר ליותר מושך. האומנות הזו מגובה עם מדע מדוייק המבוסס על מחקרים על –איזה מוצרים הכי מתאימים לאיזו תצוגה בכדי להגיע לאפקט מקסימלי.
שמרו על התצוגה מלאה
בכדי שהשיווק יהיה יעיל, מדפים, ווים, פחים, עמדות תצוגה צריכות ליהראות תמיד מלאות. מלאי חסר הוא דבר שאינו מתקבל על הדעת בשום מצב! מספיק שלקוח אחד לא ימצא את מה שהוא צריך בשביל שהוא ילך לקנות במקום אחר. לכן, יש לבצע מעקב מלאי מדוייק ומסודר הקריטי לניהול מלאי המוצרים בחנות.
אדם אחראי – הדרך הטובה ביותר על מנת לשמור על סדר המלאי, הוא למנות את אחד העובדים כאחראי על הנושא של תכנון והזמנת המוצרים. אם אתם חשים שיש לכם את היכולת לעשות זאת בעצמכם, הציעו למנהל שלכם לקחת אחריות זו עליכם.

תצוגות מדפים מיוחדות
הצפיפות חשובה - תכננו לפחות עמדת מדפים אחת על כל 37 מטר.
מדפים מלאים - וודאו שכל המדפים נראים מלאים. כשהמוצרים נמכרים מלאו מחדש את המלאי, או הציבו מוצרים חדשים על המדף.
גישה מאוזנת – יש דיון מתמשך בשאלה.

הוסף תגובה

נושא:
תוכן:
לכתבה זו יש 0 תגובות

פט ביי - PetBuy

מוצרים לבעלי חיים וציוד לבעלי חיים באתר של PetBuy. מחירי הפרוטקציה המיוחדים שלנו יחשפו בפניך לאחר הרשמה בלבד! פטביי הנו אתר מזון ומוצרים לבעלי חיים. עבור בעלי חיים ואוהבי בעלי חיים ,PetBuy מפגיש בין חיות לבין אוהבי חיות וגם בין וטרינרים, דוג ווקרים, ספרי כלבים וכל בעל מקצוע שדרוש לבעל החיים שלך אצלנו תמצאו מזון לכלבים, מזון לחתולים ובעצם מזון לכל סוגי החיות. PetBuy הוא לא עוד אתר לחיות מחמד, אלא פורטל לבעלי חיים המכיל גם רשת חברתית לאוהבי בעלי חיים ובעצם רשת חברתית לחיות עצמן. ברשת החברתית לבעלי חיים של PetBuy (PetBuyBOOK) תוכלו למצוא לחיית המחמד שלכם שידוך וגם שידוך לעצמכם של אוהב/ת חיות. כמו כן תוכלו למצוא ב פט ביי וטרינר, מאלף, ספר כלבים, פנסיון וכל בעל מקצוע אחר שהצטרף ל PetBuyBOOK. הצטרפו ל PetBuyBOOK ההרשמה והשימוש ברשת החברתית של אוהבי החיות: חינם! בנוסף אנו גאים להציג את מרכז האימוצים הארצי, בו תוכלו לאמץ לעצמכם כלב או חתול מאחת מעמותות האימוץ בארץ. מרכז האימוצים הוא אתר למי שמחפש לאמץ לעצמו חיית מחמד בצורה נוחה ומהירה. פט ביי היא רשת חיות חכמה בהתאמה אישית לחיות מחמד. המוטו שלנו: לכל חיית מחמד מגיע יחס מיוחד.יחס מיוחד זה למשל לפתח רשת חברתית בשביל החיה שלך, להכיר אותה בשם ובצרכים המיוחדים שלה ולהסב לה ולך אושר.

רויאל קנין | חתולים | אוכל לכלבים | יוקנובה | אוכל לחתולים | מזון כלבים | בונזו | חול לחתולים | אוכל לכלב | פרו פלאן | מיטה לכלב | proplan | נוטרם | פרופלן

 בעלי חיים | חנות חיות תל אביב | חיות מחמד | מזון לחיות מחמד | לחשבון גוגל+ שלנו קישורים לאתרים של חברים: הובלות | דוג ווקר | טיפול בעזרת בעלי חיים